Nederlandse Kappersakademie

"Wat onze organisatie betreft is Online Marketeers het antwoord en de oplossing voor het vraagstuk online marketing binnen ons bedrijf."

Martijn Abers

Martijn Abers

Algemeen directeur / Eigenaar, Nederlandse Kappersakademie

"Wat onze organisatie betreft is Online Marketeers het antwoord en de oplossing voor het vraagstuk online marketing binnen ons bedrijf. Wij proberen zoveel mogelijk op dit gebied zelfstandig binnen ons eigen team uit te voeren. Maar in drukke tijden is het fijn dat er een professionele ondersteuning van Online Marketeers mogelijk is." 

"Persoonlijk vind ik het fijn om regelmatig te sparren met een senior marketeer. Om samen een succesvol plan uit te stippelen. Na 12 maanden samenwerken moet ik constateren dat we hier succesvol in zijn. Meer sessies en toename in conversie, daar doen we het voor!"



Over de Nederlandse Kappersakademie

‘De salon is je klaslokaal’ De Nederlandse Kappersakademie is het eerste en grootste opleidingsinstituut voor kappers in Europa. In totaal heeft de Kappersakademie vijf vestigingen (tevens kapsalons) in Rotterdam (2), Amsterdam, Den Haag en Amersfoort. Studenten die bij de Nederlandse Kappersakademie praktijkgericht het kappersvak hebben geleerd vallen op door hun vaktechniek, inzet, creativiteit en ondernemerschap. Met meer dan 60 jaar ervaring is de Nederlandse Kappersakademie de opleider voor de kappers van Nederland.

De klantvraag en oplossing

De Kappersakademie wilde professionele ondersteuning op online marketinggebied.

  • Op strategisch niveau om te sparren, nieuwe invalshoeken te zoeken en een strategisch marketingplan op korte en lange termijn uit te stippelen.
  • Op operationeel niveau, vanwege zwangerschapsverlof van een medewerker die de online marketing zou oppakken en opgeleid zou worden tot online marketeer.

Ook was er vanuit de Kappersakademie behoefte aan grip op de advertentiekosten, borging van kennis en de autoriteitspositie van Kappersakademie te behouden en uitbreiden.

Niet alleen heeft Online Marketeers dit tot een succesvol einde gebracht; we helpen de Kappersakademie na 12 maanden nog steeds met het doorontwikkelen van de online marketing strategie, de implementatie, het beheer en zijn constant op zoek naar nieuwe uitdagingen en oplossingen. Op ons advies heeft de Kapperakademie besloten om over te gaan op een nieuwe website met online marketing als uitgangspunt: gebruiksvriendelijk & responsive design, optimale landingspagina’s, goede technische inrichting ten behoeve van SEO, effectieve call-to-actions etc.

Het gezamenlijke resultaat

We hebben de gezamenlijk de onderstaande resultaten bereikt.

Facebook

In augustus 2016 zijn we gestart met de uitvoering een social media strategie. Het aantal pagina-vind-ik leuks is enorm gestegen. De activiteiten op Facebook hebben geleid tot 30% meer verkeer en conversies op de website.

Facebook-NKA.png#asset:792

Instagram

Het aantal volgers is met (afgerond) 150% gestegen ten opzichte van vorig jaar augustus.

Website

Door goed gebruik te maken van diverse tools en analytics software hebben we een goed beeld gekregen wie de doelgroep is, wat het probleem is, hoe gebruikers op de website komen & hoe de website gebruikt wordt. Dit is verwerkt in het plan voor een optimale beleving en vindbaarheid op de geheel nieuwe website;

Website-NKA.png#asset:793

Google Adwords

Naar aanleiding van de behoefte van de bezoekers hebben we de Adwords opnieuw ingericht. Dit resulteerde in gehalveerde budgetten, maar een sterk gestegen conversiepercentage.

Download whitepaper