Als bedrijf wil je actief zijn op Instagram én Instagram Stories. Het ontwikkelen van een scherpe social media strategie is essentieel voor het behalen van je bedrijfsdoelstelling anno 2018. Het aantal gebruikers is in het afgelopen jaar gestegen van 300 naar 500 miljoen actieve gebruikers wereldwijd. Een groei van maar liefst 160% die voornamelijk te danken is aan de functionaliteit: Instagram Stories. Organisch posten is niet meer genoeg. Je moet je Instagram strategie naar een next level tillen en gebruik maken van de voordelen van Insta Stories.
In deze blog geef ik tips en tricks, maar ook leg ik stap voor stap uit hoe je (gesponsorde) Instagram Stories kan maken.
Insta Stories, wat zijn dat?
Geen paniek! Het is eenvoudiger dan je denkt. Als gebruiker heb je de mogelijkheid om foto's en video's te uploaden die 24 uur beschikbaar blijven. "Hey, maar dat was toch Snapchat?" Klopt, stiekem heeft Instagram het concept gekopieerd. Dit is een zeer slimme zet geweest van Instagram, aangezien deze pakkende en aansprekende vorm van content ervoor heeft gezorgd dat iedereen dit social media platform bijna dagelijks gebruikt. Nu je ook binnen Insta Stories als bedrijf kan adverteren is het een professionele (visueel) en efficiënte (goede targeting opties) manier om jouw doelgroep te bereiken. Hier een aantal statistieken waarmee je het engagement kan verhogen: