Een Buyer Persona maken

Marleen Arts — dinsdag 12 juni 2018

Natuurlijk wil je zoveel mogelijk mensen bereiken. Je wil je producten of diensten immers aan zoveel mogelijk mensen verkopen. Toch moet je je doelgroep heel specifiek kunnen omschrijven. Namelijk als één persoon: een buyer persona. Waarom een goede marketeer niet zonder buyer persona kan? Dat leg ik je uit in dit artikel. Daarnaast help ik je bij het samenstellen van zo’n buyer persona.

Allereerst is het handig om goed te begrijpen wat een buyer persona precies is. Een buyer persona is een gedetailleerd, semi-fictief profiel van een kopend of converterend personage. Je omschrijft dit personage op basis van gedrag en doelen, door in de huid te kruipen van je favoriete klant.

Lees verder op Frankwatching.

Download whitepaper

Delen via

Marleen Arts

Allround adviseur en projectmanager met uitgebreide kennis van alle domeinen in online marketing. Marleen is in staat alle relevante thema’s aan elkaar te koppelen en zo te komen tot een werkbare multi channel aanpak. Zij neemt zowel interne en externe projectteams op sleeptouw, levert binnen tijd en budget een uitstekend online marketingplan, en rolt deze van a tot z uit.

Als persoon is Marleen een relatiebouwer, maar bij klanten is ieder advies data driven en passend in de ideale customer journey van het product of dienst. Weg met het onderbuikgevoel!