De wondere wereld van content marketing: bloggen

Marleen Arts — maandag 21 december 2015

Bloggen. Dat doe je vaak over onderwerpen waar je verstand van hebt. Over ideeën die je wil delen. Eindeloos vertellen over alle ins en outs van het onderwerp dat je zo na aan het hart ligt. Schrappen is dan moeilijker dan schrijven.

Maar bloggen over onderwerpen waar je zelf vanuit nature wat minder affiniteit mee hebt… dat is wel even iets anders. Zo blog ik voor een opdrachtgever over de industriële, maritieme en offshore sector. Dus. Hoewel ik mijzelf altijd wel zie als een stoere dame, voel ik me écht een meisje-meisje wanneer het gaat over scheepswerven, sleephopperzuigers en warmte kracht koppelingen.

Mijn vader werkt bij een constructiebedrijf dat mijn opa heeft opgebouwd. Via mijn oom is het stokje inmiddels overgedragen naar mijn nicht. Een écht familiebedrijf. Dus enige raakvlakken zou ik wel met de sector moeten hebben. Misschien dat mijn vader zich bij het lezen van dit blog nu realiseert waarom ik plots zo geïnteresseerd vragen stel over de industriële branche… Ik wil natuurlijk over Topsite Lift System beams bloggen alsof het mijn gehele leven al dagelijkse kost is geweest... Sorry pap.

Blogging Shout

Mee lunchen en meepraten

Soms probeer ik mij in te beelden hoe een Online Marketing bureau dit doet. Zo’n bureau dat op afstand Online Marketing beoefent voor opdrachtgevers… Ikzelf had namelijk niet van het bestaan van een Power Plant geweten als ik niet intern bij mijn opdrachtgever zou zitten.

En daar wil ik het even over hebben. Weet je HOE leuk het is om op locatie bij je opdrachtgever te werken? Je bent het écht samen aan het doen. Zo leer ik mijn opdrachtgever hoe je dingen kan delen op LinkedIn en wat een retweet is.

Dacht ik het allemaal duidelijk uitgelegd te hebben… verandert Twitter zijn sterretjes in hartjes. Kunnen we weer opnieuw beginnen…

Serieus, bij je opdrachtgever aan een bureau zitten, ik zou het niet meer anders willen. Vragen hoeven niet opgestapeld te worden voor één vragenronde per week. Handig voor zowel mijzelf als mijn opdrachtgever. Efficiëntie ten top! Er wordt niet gewerkt met uurtje-factuurtjes dus ook daar zijn geen zorgen over. Op de dagen dat mijn opdrachtgever mij nodig heeft ben ik er. Super zichtbaar! Er is dus nooit twijfel over de daadwerkelijke uren.  

En weetje wat ik nog het leukste vind aan werken op locatie? Ik heb een opdrachtgever die letterlijk vreugdedansjes doet wanneer het goed gaat. Die zou ik voor geen goud willen missen.

Delen via

Marleen Arts

Allround adviseur en projectmanager met uitgebreide kennis van alle domeinen in online marketing. Marleen is in staat alle relevante thema’s aan elkaar te koppelen en zo te komen tot een werkbare multi channel aanpak. Zij neemt zowel interne en externe projectteams op sleeptouw, levert binnen tijd en budget een uitstekend online marketingplan, en rolt deze van a tot z uit.

Als persoon is Marleen een relatiebouwer, maar bij klanten is ieder advies data driven en passend in de ideale customer journey van het product of dienst. Weg met het onderbuikgevoel!