10 redenen waarom je kiest voor een interim online marketeer

Je hebt tijdelijk versterking van een online marketing professional nodig. Bijvoorbeeld door zwangerschapsverlof, ziekte, een reorganisatie, een specifiek project of bij onverwacht snelle groei.

Dan is het fijn dat je snel een kwalitatief gelijkwaardige marketeer vindt. In dit artikel zetten we de 10 belangrijkste redenen om te kiezen voor de inzet van interim online marketeers op een rij.

Een vrijblijvend adviesgesprek met een interim online marketeer?

10. Frisse blik op je marketingstrategie

Iedereen kent het wel. Je staart al uren naar je eigen werk en wordt op den duur blind voor je eigen fouten. Maar bij het werk van anderen verbeter je de kleinste details. Grote kans dat je marketingteam precies hetzelfde ervaart. Een frisse blik op de (online) marketingstrategie van je organisatie zorgt vaak voor nieuwe en onafhankelijke inzichten. Vaak zit je team al te diep in de ‘tunnel’, wat het lastig maakt om blanco naar de marketingstrategie en activiteiten te kijken. Daarnaast is het vaak moeilijk om operationele en strategische vaardigheden in één persoon te verenigen.

9. Profiteer van een grote bron aan kennis en ervaring

Als je voor een bureau kiest, dan profiteer je ook van de kruisbestuiving tussen online marketeers onderling. De online marketingontwikkelingen gaan zo razendsnel dat het voor één persoon amper bij te houden is. Bij een bureau volgen de marketeers de ontwikkelingen binnen hun specialisme op de voet. Denk aan wijzigingen die Google doorvoert in het algoritme die impact hebben op jouw organische vindbaarheid of aan de nieuwe Adwords interface. Wist je dat Facebook dagelijks 150 software updates doorvoert? De online marketeers delen deze kennis met elkaar en daar profiteer jij van!

8. Boost 'outside the box' denken in je bedrijf

Veel bedrijven zijn bezig met de digitale transformatie. Alleen is het vaak lastig om routines te doorbreken. Kreten als ‘We doen het altijd al zo’ of ‘Zo werken wij nou eenmaal’ vliegen je dan regelmatig om je oren. Vaak is er een externe blik nodig om ‘outside the box’ denken te stimuleren in je organisatie. Je zou de inzet van interim professionals kunnen zien als een strategie om je bedrijfsdoelen te behalen, je creëert een nieuwe inzichten in je bedrijf.

7. Professionals on demand

Heb je direct extra capaciteit nodig? Interim online marketeers kunnen vrijwel meteen starten. Als je iemand wilt aannemen en geen concessies wilt doen aan je selectiebeleid ben je al snel een paar maanden verder. Daarnaast is flexibiliteit ‘key’ om succesvol te zijn in de dynamische online wereld. Er treden altijd onverwachte issues op bij bijvoorbeeld de livegang van je nieuwe website. Hoe prettig is het dat je eenvoudig over extra capaciteit kunt beschikken. En daarna weer net zo makkelijk kunt afschalen.

6. Onderdeel van je team

Gezien het feit dat online marketing steeds vaker bedrijfskritisch is, wil je die kennis in huis hebben. Dat beleg je niet graag extern bij een bureau. Interim online marketeers zijn gedurende het project echt onderdeel van je team. Doordat zij werken op jouw kantoor, zitten ze middenin het hart van jouw bedrijf. Op deze manier wordt er snel kennis gemaakt met de bedrijfscultuur en primaire processen. Daarnaast zorgt het voor snellere en betere keuzes. Er wordt proactief gehandeld en de communicatie gaat makkelijker.

5. Kennisdeling

Een ander voordeel van het werken op locatie, in het verlengde van reden 6, is dat de kennis van de interim online marketeers gedeeld wordt binnen jouw bedrijf. Jouw medewerkers maken kennis met nieuwe inzichten en ervaringen. Daarnaast maak je kennis met diverse handige tools zodat je medewerkers zelf ook campagnes kunnen beheren. Er wordt dus niet alleen strategische kennis maar ook praktische kennis gedeeld. Deze kennis en ervaring blijft achter in jouw organisatie wanneer het project van de interim online marketeer is afgelopen. Zie het als een soort erfenis…

4. Tijdelijk extra capaciteit

Een tekort aan personeel kan niet altijd door collega’s opgevangen worden. Mogelijk is er onvoldoende tijd of heeft je organisatie niet de juiste expertise in huis. Met een interim online marketeer vang je dit tekort snel op.

3. Binnenhalen ontbrekende expertise voor speciaal project

Voor een tijdelijk project, bijvoorbeeld voor het lanceren van een nieuwe website, heb je behoefte aan SEO en website optimalisatie specialisten. Maar deze personen wil je niet fulltime in dienst nemen. Dan kan het heel interessant voor je zijn om deze professionals voor dit project tijdelijk in te huren.

2. Focus op core business

Anno 2017 kan iedereen wel een Facebook bericht plaatsen of een Instagram foto delen. Maar zoals het gezegde al luidt: ‘schoenmaker blijf bij je leest’. Maak je medewerkers vrij voor werk waar ze goed in zijn en laat bijvoorbeeld een social media strategie ontwikkelen door professionals. Een social media campagne opzetten is niet zo moeilijk, maar het succesvol inzetten ervan is specialistisch werk. Focus op de kern van je bedrijf.

1. Geen werkgeverslasten en -plichten

Wanneer je gebruik maakt van het inhuren van online marketing professionals, betaal je alleen voor de daadwerkelijk gemaakte uren. Geen werkgeverslasten en –plichten. Je hebt geen zorgen als iemand bijv. ziek wordt. Geen lange contracten, maar flexibel op- en afschalen.

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Kennisdeling, tijdelijke extra capaciteit, frisse blikken en flexibiliteit. Allemaal redenen waarom jij zou willen kiezen voor een interim online marketeer. Nog niet helemaal overtuigd? Of benieuwd naar de andere voordelen? Neem contact op via 088-762 40 00, stuur ons een e-mail (info@online-marketeers.nl) of vul eenvoudig ons contactformulier in.

Onze expertise gebieden

Wij zijn een team van zeer zelfstandige allround marketeers en zorgen dat al jouw kanalen elkaar optimaal versterken. Natuurlijk zijn we in staat om in hokjes (lees: expertises) te denken, maar we vergeten nooit om naar het grote geheel te kijken. We geven je het beste online marketing advies en samen met jou stellen we doelen. Die gaan we realiseren. Van Social Media tot leadgeneratie. Met de juiste mix behalen we als online marketing bureau het hoogste rendement.

We zijn ijzersterk in online leadgeneratie en conversie optimalisatie. Welke specialisten daar het beste bij aansluiten? Dat is natuurlijk afhankelijk van jouw product of dienst, doelstellingen en ambities. 

Download whitepaper